Elektrikli Araçlar Yangın Korunma Ekipmanları

ELEKTRİKLİ ARAÇLAR YANGIN KORUNMA EKİPMANLARI

Elektrikli Araçların Yangın Riskleri

Elektrikli araçların tüm canlılar , kullanıcılar ve çevremiz için olumsuz yönlerinden en önemlisi, yanmaları ve acil durumlarda müdahaleleridir. Elektrikli araçlarda kullanılan lityum iyon bataryaların olduğu, kullanımının da yaygın olduğu bilinmektedir. Bu sebeple yangın riskleri ve güvenlikleri çeşitli problemlere yol açmaktadır. Bu sıkıntılı durum lityum iyon bataryanın enerji yoğunluğuyla ilgilidir.

Elektrikli Araçlar veya lityum iyon bataryaların kullanıldığı diğer ekipman ve araçlarda, lityum iyon bataryalara dışarıdan bir darbe, aşırı çalışma, ısınma gibi nedenler ile istenmeyen durumlarla karşılaşılabilmektedir. Bu durumlar genellikle; kıvılcım, yanıcı gaz çıkışı, zehirli duman çıkışları, sürekli yanma durumu, alevlerin sönmemesi gibi durumlarla sıkça karşılaşılmaktadır .
Elektrikli araç kullananlar , elektrikli araçlarını fosil yakıtlı içten yanmalı araçlar gibi çalıştırmayı istemektedir. Fakat gerçek durumu incelediğimizde , bataryaların en iyi performans sıcaklık aralıkları bellidir. Buda 20~30°C aralığındadır.

Aşırı sıcak yada soğuk havalar pilin performansını olumsuz etkilemektedir. Bu durum pilin ömrünü kısaltmaktadır. Yüksek sıcaklarda pil hücrelerinde reaksiyonlar meydana gelmektedir. Bu durumda bataryanın ısınması akabinde elektrikli araçta yangına sebebiyet verecek termal kaçaklar oluşmaktadır . Düşük sıcaklıklarda yani aşırı soğuklarda da pilin iç direnci artacağından pil içerisindeki ek ısıtma sistemlerinin oluşmasına neden olarak pil yangınlarını göz önüne getirmek önemlidir.
Lityum iyon pil yapısının muhafaza olmadan zarar görebileceği bir gerçektir. Trafik kazaları yaşamımızın olumsuz gerçeklerinden biridir . Bu durum yıllardır devam eden ve halen de süren bir gerçekliktir. Gelişen teknoloji ne olursa olsun belirtilen gerçek değişmez. Elektrikli araçlarında diğer araçlar gibi trafik kazası yapması bir gerçektir . Günümüzdeki elektrikli araçların bu durumu göz önünde bulundurarak yapılması, lityum iyon pil hücrelerinin kazalardan etkilenerek muhtelif zararlara yol açabileceğinden bu hücrelerin tasarımları da en az zarar hatta hiç zarar görmeyecek şekilde tasarlanmaktadır.

Lityum iyon pil hücrelerinin kaza anında zarar görebileceği düşünülerek bu riski en aza indirecek halde güçlendirilmiştir. Lityum iyon pil hücresi aracın en az zarar alacak yerine gerekli önlemler alınarak yerleştirilmektedir.

Diğer bir yangın riski ise çok hızlı şarj edip çok hızlı bu şarj enerjisinin kullanılmasıdır. Bu durum araçta erken arızalara neden olacağından dolayı , eğer bilinçli bir kullanıcı olmaz ise bu durum yanma olayına dönüşerek kullanıcıları ve çevreye geri dönülmez bir zarar verecektir. Ayrıca bunların yanında yangın riskleri bunlar ile sınırlı değildir. Yanmaya yol açabilecek farklı faktörler ve durumlar sayılabilir. Bunlar; şarj durumunda sistemin arızalanması, şarj kablolarının hasar görmüş olması, şarj anında aşırı enerji yüklenmesi , çevrede yanıcı maddelerin reaksiyona girmesi , elektriksel problemler gibi birçok riskleri vardır. Dışarıdan harici insan faktörleri araç kundaklama gibi durumlarda göz önüne alınmalıdır.

Elektrikli araçların olası risklere karşı tedbirler mutlaka alınmalıdır . Yangın korunma tedbirleri göz ardı edilmemelidir. İlgili ürünler aşağıda ve ekte katalog olarak tarafınıza sunulmuştur.

Araç Yangın Korunma
Battaniyesi

Sanayi ve Ticari Ekipman Yangın Korunma Battaniyesi

E-Bisiklet Yangın Korunma Battaniyesi

E-Bisiklet Pil Korunma Çantası

Akü Korunma Çantası

Battaniye Korunma Aksesuarları

Yangına Müdahale Su Sisi ve Köpük Ekipmanı

Sensör Isı Algılama
Sistemi

Elektrikli Araç Yangın Söndürme Cihazları

Elektrikli Araç Söndürme Köpük Dolabı